Archive listing

Search our releases and news.

1. Changes in HKScan’s Board of Directors

HKScan Corporation             Stock exchange release                                  14 December 2018 at 16:30 (EET)

2. Appointment at HKScan

HKScan Corporation           Release 11.12.2018

3. Tero Hemmilä appointed HKScan’s President and CEO

HKScan Corporation           Stock exchange release             28 November 2018 at 12:00 EET

4. Changes in HKScan’s Board of Directors and Management

HKScan Corporation           Stock exchange release                 27 November 2018, at 17:00 EET

5. HKScan Oyj - Managers' Transactions

HKScan Corporation             Stock Exchange Release          12 November 2018    12:30 EET

6. New export opportunity opened for HKScan - Poultry meat protocol signed between China and Estonia

HKScan has got a new opportunity to expand its exporting business to China. Estonia and China have signed a mutual poultry meat protocol on 6th of November. The agreement will allow the export of Estonian poultry to the Chinese market in the future.

7. HKScan Group’s Interim Report 1 January–30 September 2018: Result still in loss – the 40 meur efficiency improvement programme proceeds

HKScan Corporation             Interim Report release                      7 November 2018               at 8:00 EET

8. Invitation - HKScan publishes its January–September 2018 interim report on 7 November 2018

HKScan Corporation     Press release               24 October 2018           at 13:30 (EET)

9. Kategorichef

Nu stärker HKScan sitt marknadsteam och söker en driven Kategorichef. Som Kategorichef på HKScan blir din huvudsakliga uppgift att, utifrån ett kategori- och marknadsperspektiv, leda utvecklingen inom det för företaget viktigaste strategiska affärsområdet med stor potential att växa ytterligare. Du har ansvar för att leda och utveckla produktportföljen för att uppnå ett optimalt sortiment och totalerbjudande i Sverige utifrån strategi och tillväxtmål. Du är expert inom din kategori och analyserar, föreslår och genomför åtgärder för att nå målen. Utöver det optimerar du kategorin utifrån HKScans erbjudande inklusive EMV gällande djup, bredd och lönsamhet. Du är med och driver kundsamarbeten för att utveckla kategorin positivt tillsammans med andra funktioner inom HKScan. I din roll som Kategorichef arbetar du i ett nära samarbete med både koncernnivå och det lokala landet. Du rapporterar till Director Categories & Marketing Sweden och din placeringsort är Stockholm. ARBETSUPPGIFTER • Utveckling och implementering av kategoriplaner för DVH baserade på marknadsanalys och kategoriinsikter. • Produktportföljsoptimering nyhetslanseringar, de-listningar samt vidareutveckling av existerande sortiment för att maximera HKScans lönsamhet. • Projektledning av planerade aktiviteter i kategorin nyhetslanseringar, förpackningsdesign, aktiveringar etc. • Budgetering och kostnadsuppföljning • Initiering och synkronisering av kategoriplaner tillsammans med KAM och säljkår, samt deltagande i planering, utveckling och implementering av aktiviteter i säljcykeln. • Aktivt deltagande i produktutvecklingsprojekt samt joint-business-plan-möten med kund. DIN PROFIL  För att trivas i den här rollen ser vi att du har följande: • Relevant akademisk utbildning, alternativt en gedigen arbetslivserfarenhet inom branschen. • Minst 5 års erfarenhet i liknande roll som Kategorichef/ Produktchef/ Marknadsförare inom FMCG eller inom roll som angränsar mot nämnda roller såsom Produktutvecklare/ Kundansvarig/ Inköpare. • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. PERSONLIG KOMPETENS • Som person är du strategisk, analytisk och strukturerad i ditt sätt att tänka. • Du är resultatfokuserad samt har en god affärsmässig, kommersiell och finansiell förståelse. • Du är öppen i ditt sätt att tänka, tänker brett och strategiskt, och hanterar situationer och utmaningar med uppfinningsrikedom och kreativitet. • Du har alltid kunden i fokus och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt där kvaliteten på leveransen går att lita på. • Du arbetar självgående samt har en stor förmåga att ta egna initiativ. Samtidigt har du en god förmåga för att skapa, bibehålla och utveckla relationer med såväl interna som externa kontakter. ANSÖKAN Välkommen med Din ansökan senast den 28/10 2018. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta Sara Bergqvist, till Director Categories & Marketing Sweden på sara.bergqvist@hkscan.com alt +46 72 14 77 090. Facklig kontaktperson HKScan är Madeleine Kåhre Unionen-klubben, 076 790 12 52. HKScan är Nordens ledande livsmedelsföretag med värdeord som INSPIRE, LEAD, CARE. HKScan erbjuder en arbetsplats präglad av samarbete, stimulerande arbetsuppgifter och en produktportfölj innehållande bl.a. varumärken såsom Scan, Pärsons, Karinäs och Bullens. HKScan har kunder inom detaljhandel, foodservice, industri- och exportsektorn, där hemmamarknader är Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Bolaget exporterar till närmare 50 länder och omsatte 2017 nästan 1,9 miljarder euro och hade ca 7 300 anställda.

10. Säsongsarbete Julproduktion

Om tjänsterna Vi söker ca 20 medarbetare till vår julproduktion vid anläggningen i Linköping. Arbetet sträcker sig från mitten av november till slutet av december. För att underlätta introduktionen finns det även möjlighet att börja jobba extra redan nu. Tjänsterna innebär att jobba som operatör på vår charkavdelning där vi tillverkar bland annat prinskorv. I arbetsuppgifterna ingår att tillverka, sortera, paketera och märka produkter samt övervaka maskiner. Vi söker dig som är driftig och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann, tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är van att arbeta under högt tempo. Arbetet är på heltid enligt skiftgång och då arbetstiderna innefattar arbete på dagar, kvällar och helger är det viktigt att du har möjlighet att arbeta under dessa tider hela perioden. Vana av industri- eller livsmedelsarbete är meriterande. Du som söker ska ha fyllt 18 år och har förutsättningar för ett fysiskt krävande arbete. HKScan värnar om en god arbetsmiljö varför hälsokontroller och slumpmässiga alkohol- och drogtester kan förekomma före och under din anställning. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 31:a oktober via vår hemsida http://sweden.hkscan.com/jobba-hos-oss/nya. Urval sker löpande och tjänsterna kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan med CV snarast möjligt. Vill du veta mer? För mer information angående tjänsterna är du välkommen att kontakta HR-generalist Sara Hansen via e-post sara.hansen@hkscan.com alternativt telefon 013-23 46 92. Facklig kontaktperson är Mattias Axelsson som nås på 0761298194 eller mattias.axelsson@hkscan.com