HK Ruokatalo ja Suomen Olympiajoukkue ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen myötä HK Ruokatalosta tulee Suomen Olympiajoukkueen ravitsemuskumppani ja yksi joukkueen pääyhteistyökumppaneista.

Yhteistyön tavoitteena on paitsi lisätä HK Ruokatalon näkyvyyttä niin ennen kaikkea vahvistaa yhtiön asemaa ravitsemusosaajana ja tuoda esille HK Ruokatalon terveellisten tuotteiden valikoimaa.

- HK Ruokatalo haluaa tehdä hyvää ruokaa, joka tekee hyvää. Yhteistyö tukee strategiaamme maukkaan ja entistä terveellisemmän ruoan valmistajana. Nyt alkavan yhteistyön kautta voimme kannustaa kaikkia suomalaisia paitsi syömään oikein, niin myös liikkumaan enemmän, kertoo HKScanin kaupallinen johtaja Antti Lauslahti.

- Olympiateema jalkautetaan myös HK Ruokatalon sisällä henkilöstön keskuuteen. Tavoitteena on kannustaa yrityksen henkilöstöä kiinnittämään huomiota liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin, jatkaa Lauslahti.

- HK Ruokatalo on erittäin tervetullut uusi pääyhteistyökumppanimme tulevalle Olympiadille. Olemme seuranneet jo keväästä saakka yrityksen aktiivista otetta jalkauttaa yhteistyömme läpi koko organisaation - aina tuotetasolle asti. Erityisen iloisia olemme siitä, että olemme yhdessä päivittäneet Urheilijan ravitsemusoppaan ja nettisivujemme ravinto-osiot urheilijoidemme tiedon lähteiksi. Ja kaiken kaikkiaan HK:n tuki varmistaa nuorten huippu-urheiluohjelmamme kehittämisen eteenpäin. Ohjelman, jonka osa-alueita ovat muun muassa valmennustuet nuorille urheilijoille, nuorten olympiavalmentajapalkkaus ja opinto- ja uraohjaus, kuvaa yhteistyötä Olympiakomitean pääsihteeri Jouko Purontakanen.

Urheilijan ravitsemusopas on uudistettu

Ensimmäinen näkyvä HK Ruokatalon ja Suomen Olympiakomitean yhteistyön tulos kokonaan uudistettu ’Urheilijan ravitsemusopas’ ja ’Urheilijan ravitsemus – internetsivut’ julkistettiin keskiviikkona 10.9.2008 osapuolten järjestämässä Hyvinvointiseminaarissa Helsingissä. Oppaassa ja sivuilla on paljon käytännön tietoa ravitsemuksesta niin nuorille kuin varttuneemmillekin urheilijoille kuin myös kuntoilijoille. Urheilijan ravitsemusopas lähetetään muun muassa kaikille Olympiakomitean tukiurheilijoille. Painettua opasta laajempi tiedonlähde Urheilijan ravitsemus –sivut ovat Olympiakomitean internetsivuilla osoitteessa www.olympiakomitea.fi/urheilijan_ravitsemus

Vahva panostus maukkaisiin ja terveellisiin tuotteisiin

HK Ruokatalo on panostanut vahvasti maukkaiden ja terveellisten tuotteiden kehittämiseen. Kuluneen vuoden aikana on lanseerattu mm. HK Via-valmisruokasarja, johon kuuluu tällä hetkellä 9 ruoka-annosta. Kaikissa HK Via-annoksissa yhdistyy herkullisuus ja suositusten mukaiset ravitsemuskriteerit. Kaikki HK Via-tuotteet ovat saaneet Sydänmerkin.

HK Ruokatalon tuotevalikoimaa on kaiken kaikkiaan kasvatettu Sydänmerkki- ja kevyttuotteilla. Sydänmerkki kertoo, että tuote on tuoteryhmässään rasvan laadun ja määrän sekä suolan määrän kannalta ravitsemuksellisesti parempi valinta. Suomen Diabetes- ja Sydänliitto on myöntänyt merkin kaikkiaan jo 28:lle HK Ruokatalon tuotteelle.

Lisätiedot:
- toimitusjohtaja Jari Leija, HK Ruokatalo Oy. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marjukka Hujasen kautta p. 010 570 6218.
- kaupallinen johtaja Antti Lauslahti, HKScan Oyj, p. 010 570 100, etunimi.sukunimi(at)hkscan.com
- pääsihteeri Jouko Purontakanen, Suomen Olympiakomitea, p. 0400 408065, etunimi.sukunimi(at)noc.fi