Varmistaakseen kotimaisen liharaaka-aineen menekkiä Suomessa HK Ruokatalo Oy on aloittanut yhteistyön Länsi-Suomessa toimivan perheyrityksen Kivikylän Kotipalvaamo Oy:n kanssa.

Yhteistyö toteutuu vähemmistöosakkuutena Kivikylässä nykyisten yrittäjien Jari ja Sirpa Laihosen jatkaessa varsinaista yritystoimintaa eli yrityksen tuotteiden valmistusta ja markkinointia.

HK Ruokatalon toimitusjohtaja Jari Leijan mukaan yhteistyö hyödyttää molempia osapuolia, sillä Kivikylän tuotteet valmistetaan suomalaisesta lihasta. HK Ruokatalo puolestaan on Suomen suurimpia kotimaisen lihan hankkijoita.

HK Ruokatalon toimitusjohtaja Jari Leija. Hänelle voi jättää soittopyynnön Pia Rojalan kautta p. 010 570 2602.

Kivikylän Kotipalvaamo Oy on Rauman Lapissa ja Huittisissa toimiva perheyritys, joka on sitoutunut kotimaisen, lähituottajilta hankitun lihan käyttöön. 2000-luvulla vahvasti kasvaneen palvaamon perustivat 1992 Jari ja Sirpa Laihonen. Kivikylän Kotipalvaamon tuotevalikoimiin kuuluu korkealaatuisten palvituotteiden lisäksi ruokamakkaroita ja tuoretta lihaa. Tuotteita myydään vähittäiskauppojen lisäksi yrityksen kahdessa omassa myymälässä ja myyntiautoissa. Vuonna 2008 yrityksen liikevaihto oli noin 17 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 100 henkeä.

HK Ruokatalo Oy on HKScan Finland Oy:n tytäryhtiö ja kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo vastaa konsernin liiketoiminnasta Suomessa. Se valmistaa, myy ja markkinoi sian-, naudan ja siipikarjanlihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit ovat HK ja Kariniemen. Vuonna 2008 yhtiön liikevaihto oli 740,4 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 2 200 henkeä.