HKScanin Ruotsin liiketoiminnasta vastaava tytäryhtiö Scan AB ja ruotsalainen vähittäiskauppaketju Coop ovat solmineet kuluttajapakatun lihan toimittamista koskevan yhteistyösopimuksen.

Scan AB:n toimitusjohtajan Denis Mattssonin mukaan sopimus mahdollistaa kuluttajapakatun lihan tehdasinvestoinnin Linköpingiin, joka tarkoittaa noin 60:tä uutta työpaikkaa tuotantolaitokselle.  Linköpingin tuotantolaitoksen merkitys Scanille on kasvussa viime syksynä kerrotun teollisen rakenteen kehittämissuunnitelman myötä. Kuluttajapakatun lihan tuotantolinjan lisäksi tuotantopaikkakunnalle valmistuu tulevana kesänä Scanin uusi logistiikkakeskus sekä syksyllä uudenaikainen nautojen leikkuulinja.

Scan AB on Ruotsin suurin lihayritys ja se hankkii lihaa n. 15 500 paikalliselta sopimustuottajalta. Toimitusjohtaja Mattssonin mukaan yhteistyösopimus luo mm. edellytyksiä vahvistaa Scanin asemaa edelleen liharaaka-aineen hankinnassa Ruotsissa.

Scan AB, toimitusjohtaja Denis Mattsson. Hänelle voi jättää soittopyynnön HKScanin viestintäpäällikkö Marja Siltalan kautta p. 010 570 2290.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmiita ruokia lukuisilla tunnetuilla paikallisilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. HKScan toimii yhdeksässä maassa ja sillä on noin 10 000 työntekijää. Liikevaihto vuonna 2009 oli 2,1 miljardia euroa.