Vastuullinen HK — alkutuotannosta ruokapöytään asti:

HK Ruokatalo on avannut ruoka- ja hyvinvointisivustolleen yrityksen vastuullisuutta käsittelevän osion. Vastuullisuusosio on osoitteessa www.tiesydameen.fi/vastuullisuus. Sivut tarjoavat tietoa mm. eläinten hyvinvoinnista, HK Rypsiporsaasta sekä toimenpiteistä, joilla HK Ruokatalo on pienentänyt ympäristökuormitustaan.

Web-kamerat ja videot tutustuttavat sikatilan elämään

Tiesydameen.fi –sivuston vastuullisuusosiossa kuluttajat voivat seurata kahden web-kameran välityksellä erään sopimustuottajan possutilan elämää. Lisäksi sivuilla on videoita, jotka kertovat Onnelan tuottajaperheen arjesta.

Panostuksia ravitsemukseen ja ympäristöön

Eläinten hyvinvoinnin lisäksi vastuullisuusosio käsittelee:

• ravitsemusta ja erityisesti vuonna 2011 markkinoille tulevaa maukasta, terveellistä ja mureaa HK Rypsiporsasta
  • ympäristöä, muun muassa lihan hiilijalanjälkeä ja ympäristöystävällisempiä tuotepakkauksia.

Tuotantoeläinten hyvinvointi on HK Ruokatalolle tärkeää

HK Ruokatalo kannustaa porsaanlihan tuottajiaan entistä vastuullisempaan tuotantotapaan. Yritys on yhdessä hankintayhtiö LSO Foodsin kanssa päättänyt luoda laatujärjestelmän, joka ottaa entistä paremmin huomioon tuotantoeläinten kaikinpuolisen hyvinvoinnin. Tavoitteena on saada epäkohdat esille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Anne Puisto, markkinointipäällikkö, HK Ruokatalo Oy, p. 010 570 2217, etunimi.sukunimi@hkruokatalo.fi

Tiedote kuvineen on tämän linkin päässä.

HK Ruokatalo tuntee vastuunsa suurena valtakunnallisena elintarvikealan toimijana ja on panostanut vastuullisuusasioihin jo pitkään. Lisäksi osana toimintansa jatkuvaa kehittämistä yhtiö osallistuu aktiivisesti alan yhteisiin kehityshankkeisiin ja on aloittanut vastuullisuusstrategian rakentamisen vuonna 2009. Strategia kattaa koko toimintaketjun mm. tuoteturvallisuuden, ravitsemuksen ja ympäristöasiat sekä henkilöstön hyvinvoinnin ja alkutuotannon osalta esim. tuotantoeläinten hyvinvoinnin. Käytännön tasolla asia tarkoittaa nykyisiä käytäntöjä entisestään parantavia toimenpideohjelmia eri osa-alueille.