Kilpailuvirasto on hyväksynyt HKScan Finland Oy:n ja Järvi-Suomen Portti Osuuskunnan suunnitelman perustaa uusi yhtiö, mikä jatkaa lihavalmisteiden valmistusta Portin tuotantolaitoksella Mikkelin Tikkalassa.
Tavoitteena on, että uusi yhtiö aloittaa toimintansa viimeistään vuoden 2010-2011 vaihteessa. Järvi-Suomen Portti Osuuskunta on uudessa yhtiössä mukana vähemmistöosakkaana.

Kesällä ilmoitetun mukaisesti liiketoimintakauppaan kuuluvat Tikkalan tehtaan tuotantolaitteisto ja liiketoiminta sekä Järvi-Suomen Portin tuotemerkit. Mikkelin tehdaskiinteistöstä solmitaan samanaikaisesti pitkäaikainen vuokrasopimus. Liiketoimintajärjestelyn piiriin kuuluva henkilöstö siirtyy uuden yhtiön palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä.

Järjestelyllä ei ole vaikutusta Järvi-Suomen Portti Osuuskunnan Kouvolan piirakka- ja valmisruokaliiketoimintaan, mikä jatkuu ennallaan osuuskunnan omistuksessa.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Jari Leija, HKScan Finland Oy. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marja Säkön kautta p. 010 570 2602.

HKScan Finland Oy kuuluu HKScan-konserniin ja vastaa konsernin liiketoiminnasta Suomessa. Sen tytäryhtiö HK Ruokatalo Oy valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2009 kotimaan liikevaihto oli 732,5 miljoonaa euroa ja se työllistää on n. 2 100 henkeä.  Lisätietoa HKScanista on osoitteessa:
www.hkscan.com