HK Ruokatalolla tarve lisätä kotimaisen naudanlihan hankintaa

Varmistaakseen riittävän teurastus- ja leikkuukapasiteetin suomalaiselle naudanlihalle on HK Ruokatalo Oy solminut Länsi-Suomessa toimivan Paimion teurastamon kanssa palvelusopimuksen hankintayhtiönsä HK Agrin hankkimien nautojen teurastuksista. Palvelusopimuksen piiriin kuuluu arvioilta n. 3 -6 miljoonan kilon edestä teurastuksia vuodessa.

Toimitusjohtaja Jari Leijan mukaan sopimuksen avulla turvataan HK Ruokatalon kannalta välttämätön naudanlihan käsittelykapasiteetti Länsi-Suomeen. Samalla HK Ruokatalo saa lisää suomalaista nautaa asiakkaidensa ja kuluttajien tarpeisiin.

HK Ruokatalo pitää tärkeänä eläinsuojelullista näkökulmaa, ja sopimuksen avulla esimerkiksi nautojen kuljetusmatkat pysyvät lyhyinä, mikä tukee tätä näkökulmaa.

Itä-Suomessa HK Ruokatalo teurastaa nautoja omalla Outokummun tuotantolaitoksellaan. Nämä kaksi nautateurastamoa takaavat HK Ruokatalolle tehokkaat nautateurastukset lyhyiden kuljetusmatkojen päässä.

Tuotantoeläinten hyvinvointi ja sen varmistaminen on HK Ruokatalolle tärkeä vastuullisuuden näkökulma.

Huomattava suomalaisen naudanlihan raaka-ainekauppa Kaivon Lihan kanssa

HK Ruokatalo ja Kaivon Liha, joka kuuluu samaan konserniin Paimion Teurastamon kanssa, ovat tehneet huomattavan suomalaisen naudanlihan toimitussopimuksen. Sopimus on suuruudeltaan n. 3-4 miljoonaa kiloa. HK Ruokatalo lisää mm. tämän toimitussopimuksen johdosta naudanlihahankintoja Suomessa, kertoo toimitusjohtaja Jari Leija.

HK Ruokatalo Oy, toimitusjohtaja Jari Leija. Hänelle voi jättää soittopyynnön HKScanin viestintäpäällikkö Marja Siltalan kautta p. 010 570 2290.

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo Oy valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2009 kotimaan liikevaihto oli 732,5 miljoonaa euroa ja se työllistää on n. 2 100 henkeä.  Lisätietoa HKScanista on osoitteessa: www.hkscan.com