HKScan Oyj ja Lundén-Kiinteistöt Oy ovat allekirjoittaneet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Kupittaalle Lemminkäisenkatu 48:aan rakennettavasta kiinteistöstä, HK-Centeristä. Kiinteistön rakennustyöt alkavat kuluvan vuoden tammi-helmikuun vaihteessa ja HKScanin uudet toimitilat valmistuvat vuosien 2011-2012 vaihteessa.

- Konsernin pääkonttori on jo lähes sadan vuoden ajan ollut Turussa, joten oli selvää, että myös uusi pääkonttori sijoitetaan Turkuun. Uusille tiloille on asetettu korkeat vaatimukset. Keskeisen sijainnin ja hyvien liikenneyhteyksien lisäksi halusimme ajanmukaiset, muunneltavat ja viihtyisät toimitilat, jotka on suunniteltu nimenomaan HKScanin tarpeisiin. Erityisen tyytyväinen olen siitä, että uusi pääkonttori nousee Kupittaalle, hyvin lähelle yhtiön historiallisia juuria, toteaa HKScanin konsernijohtaja Matti Perkonoja.

- HK-Center rakennetaan Turku High Tech Centre -alueelle kahden jo aikaisemmin valmistuneen HTC-rakennuksen väliin. Uusimmalla tekniikalla varustetun ja kokonaisuudessaan HKScanin käyttöön tulevan rakennuksen pinta-ala on noin 4 000 m2 ja siinä on neljä kerrosta. Julkisivuiltaan rakennus noudattaa aikaisempia HTC-rakennuksia. HK-Centerin käyttöönoton myötä alue valmistuu ja muodostaa modernin kokonaisuuden Turun tärkeimmän sisääntuloreitin varrella, kertoo rakennusneuvos ja hallituksen puheenjohtaja Juhani Lundén Lundén-Kiinteistöt Oy:stä.

HKScanin uudet toimitilat rakennuttaa ja omistaa Lundén-Kiinteistöt Oy. Pääsuunnittelija on Arkkitehtitoimisto Haroma & Partners.

HKScan Oyj, konsernijohtaja Matti Perkonoja. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marjukka Hujasen kautta p. 010 570 6218.
Lundén-Kiinteistöt Oy, rakennusneuvos, hallituksen puheenjohtaja Juhani Lundén, puh. (02) 254 3463

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmiita ruokia lukuisilla tunnetuilla paikallisilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. HKScan toimii yhdeksässä maassa ja sillä on noin 11 000 työntekijää. Liikevaihto vuonna 2009 oli 2,1 miljardia euroa.

Lundén-Kiinteistöt Oy on lähinnä Turun talousalueella toimiva rakennustoimisto, joka rakentaa asiakkailleen toimisto- ja tuotantotiloja sekä hyvätasoisia asuntoja. Hankkeiden toteutuksessa leimallista on projektinjohtorakentaminen sekä ns. developer-toiminta.