HK Ruokatalon on jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä parannettava kannattavuuttaan. Tästä syystä yhtiössä on suunniteltu ohjelmaa toiminnan tehostamiseksi ja kulujen karsimiseksi. Toimenpiteeksi on suunniteltu toimihenkilöiden ja ylempien toimihenkilöiden määräaikaisia, enintään 90 päivää kestäviä lomautuksia. Toteutuessaan mahdolliset lomautukset koskisivat arviolta noin 60 henkilöä. HK Ruokatalo työllistää yhteensä n. 350 toimihenkilöä ja ylempää toimihenkilöä. HK Ruokatalo on päätynyt lomautussuunnitelmaan, jotta yhtiö pystyisi arvioimaan huolellisesti mahdollisen työn määrän pysyvän vähentymisen.
                                                                        HK Ruokatalo on kutsunut  toimihenkilöiden edustajat ja ylemmät toimihenkilöt asiaa koskeviin yhteistoimintaneuvotteluihin, jotka aloitetaan maanantaina 12.9.2011.   Toimihenkilöiden osalta työnantajan suunnitelmissa ja yhteistoimintaneuvotteluissa otetaan huomioon 19.1.2011 tehty sopimus, joka koskee teollisten prosessien palveluksessa olevaa henkilöstöä.   Lisätietoja:
- toimitusjohtaja Jari Leija, HKScan Finland Oy. Hänelle voi jättää soittopyynnön viestintäpäällikkö Marja Siltalan kautta p. 010 570 2290.

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin.  HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2010 kotimaan liikevaihto oli 718,5 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli n. 2 460 henkeä.  Lisätietoa HK Ruokatalosta on osoitteessa
www.hkruokatalo.fi.