Järvi-Suomen Portti siirtyy viime syksynä aloitetun kehittämisohjelman toiseen vaiheeseen ja aloittaa koko henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut toiminnan tehostamiseksi ja kulujen karsimiseksi. Yhtiön arvion mukaan suunnitelluista toimenpiteistä aiheutuisi toteutuessaan henkilöstövaikutuksina työsuhteiden lomauttamisia ja/tai irtisanomisia enintään 43 henkilöä koskien. Neuvottelut alkavat torstaina 26.1. Järvi-Suomen Portti Oy työllistää yhteensä n. 150 henkeä.

Kehittämisohjelman osana on tammikuussa 2012 aloitettu lisäksi koulutuskokonaisuus, jonka tarkoituksena on varmistaa yhtiön avainhenkilöiden osaaminen ja henkilökohtaisten taitojen kehittyminen vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Koulutusohjelma kestää noin kaksi vuotta ja siihen osallistuu 20 - 30 henkilöä.

Kehittämisohjelman ensimmäinen vaihe saadaan päätökseen helmikuussa, jolloin logistiikka-, keräily- ja IT-palvelujen tuottaminen siirtyvät HK Ruokataloon Vantaalle ja keräilytoiminta lopetetaan Tikkalassa. Vapautuvat henkilöt pyritään työllistämään Tikkalassa kesäsesongin aikana tuotantoprosesseissa syksyllä tehdyn suunnitelman mukaisesti.

Järvi-Suomen Portti toteuttaa määrätietoisesti kehittämisohjelmaa, jolla aseman vahvistamisen lisäksi rakennetaan vahvaa pohjaa yhtiön kasvulle. Kokonaisuudessaan ohjelman pääpaino on ihmisten osaamisen kehittämisessä, prosessimaisessa vuorovaikutteisessa toiminnassa ja muutosten hallitsemisessa.

• toimitusjohtaja Jari Leija, HKScan Finland Oy. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marja Siltalan kautta marja.siltala(at)hkscan.com tai p. 010 570 2290.
• toimitusjohtaja Kari Piispanen, Järvi-Suomen Portti Oy, puh. 040 160 4584

Järvi-Suomen Portti Oy on kehittyvä, valtakunnallisesti toimiva elintarvikealan yritys. Yhtiö valmistaa ja markkinoi lihavalmisteita, välipalatuotteita sekä kuluttajapakattua lihaa. Järvi-Suomen Portin tuotemerkit ovat Portti ja UkkoPekka. Yrityksen tuotantolaitos sijaitsee Mikkelissä.