scan_rapsgris_vitlok-_o_rosmarinstekt_kotlett_p.jpgSuomalainen innovaatio, HKScanin Suomessa kehittämä maukas ja murea Rypsiporsas® on saatavilla nyt myös ruotsalaisista vähittäiskaupoista Svensk Rapsgris -nimellä. Viime keväänä Ruotsin suurkeittiömarkkinoille tuodut Svensk Rapsgris –tuotteet lanseerattiin Ruotsin kuluttajamarkkinoille syyskuussa. Suomessa HK Rypsiporsas® on ollut markkinoilla helmikuusta 2011 alkaen.

Reilun puolen vuoden ravintolakokemuksen perusteella Rypsiporsas® on saanut ruotsalaisilta kokeilta ja kuluttajilta erittäin hyvän vastaanoton. Rypsiporsaassa parasta on murea ja maistuva liha yhdistettynä terveellisempään rasvan koostumukseen. Muun muassa Vuoden Kokki, Årets Kock 2012 -tilaisuudessa Tukholman Griffin’s Steakhousessa Rypsiporsas® keräsi runsaasti kiitoksia.

”Kokkien ja kuluttajien mielestä Svensk Rapsgris -liha on poikkeuksellisen herkullista ja mehukasta”, kertoo Andreas Olsson, HKScanin Ruotsin organisaation Foodservice-osastolta.

Nyt on ensimmäiset Svensk Rapsgris –tuotteet tuotu Ruotsissa myös vähittäiskauppoihin kuluttajien saataville.

scan_rapsgris_-_wienerkorv_p.jpg

HK Rypsiporsas® on ainutlaatuinen innovaatio

Suomalainen innovaatio HK Rypsiporsas® on syntynyt pitkän tutkimustyön tuloksena. Tarkkaan valituilla maatiloilla – Suomessa ja nyt myös Ruotsissa - kasvavat Rypsiporsaat noudattavat täsmällistä ruokintaohjelmaa ja ne syövät viljan lisäksi rypsiöljyä. Rehuun lisätty rypsiöljy parantaa niiden lihan rasvan laatua luonnollisella tavalla.

Tällä keinolla Rypsiporsaan lihassa oleva kovan rasvan määrä on saatu luontaisesti laskemaan ravitsemussuositusten mukaiselle tasolle. Rasvan määrässä ei tapahdu muutosta, ainoastaan laatu muuttuu, kun kova rasva korvautuu osittain pehmeällä.

Suomessa erinomainen menestys

Suomessa HK Rypsiporsas® on menestynyt erinomaisesti. Suomessa vähittäiskaupoissa on tällä hetkellä kuluttajien saatavilla jo yli 130 erilaista Rypsiporsas®-tuotetta -lihoja ja lihavalmisteita. Tämän syksyn uutuus on A-luokan HK Sininen Lenkki®, jonka valmistuksessa on käytetty Rypsiporsaan lihaa.

hkr_sininen_lenkki_rypsiporsas_p.jpg

Rypsiporsaan osuus HK:n myymästä porsaanlihasta on kasvanut tasaisesti. Muun muassa tämän innovaation ansiosta porsaanlihan kulutus on Suomessa kasvanut. Tammi-heinäkuussa lihankulutuksen kasvu oli kaksi prosenttia (TNS Gallup, Elintarviketieto).

Lisää tietoa HK Rypsiporsaasta on saatavilla osoitteessa: www.tiesydameen.fi
Tiedote pdf-muodossa.

- HKScan Suomen kaupallinen johtaja Markus Gotthardt p. 010 570 2157.
- HKScanin Ruotsin ja Tanskan liiketoiminnoista vastaava johtaja Denis Mattsson. p. 0400 432 877

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2011 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 400.