2014hks_lindholm_tero_200.jpgTero Lindholm (48) (DI) on nimitetty HKScaniin johtajaksi ja Business Process Solutions-toiminnon vetäjäksi 1. kesäkuuta 2014 alkaen. Lindholm siirtyy HKScaniin pörssilistatusta teknologiayrityksestä Teleste Oyj:stä, jossa hän on työskennellyt IT-johtajana (CIO) vuodesta 2011. Telestessä hän vastasi ICT-toiminnoista, laatujärjestelmistä ja yritysturvallisuudesta.

Ennen Telesteä hän työskenteli 1990-luvun puolivälistä lähtien lukuisissa johtotehtävissä Nokiassa, muiden muassa maailmanlaajuisen Consumer Internet Solutions -yksikön IT Architecture and Programs -yksikön johdossa.

Tero Lindholmista tulee HKScanin laajennetun johtoryhmän jäsen ja hän raportoi tehtävässään konsernin teknologian ja tuotannon kehittämisestä vastaavalle (COO) johtajalle Aki Laiholle.
Lindholmin toimipaikka on Turku.

HKScanin Business Process Solutions (BPS) on keskeinen osa HKScanin Teknologian ja tuotannon kehittämisen toimintoa, jonka vastuulla ovat konsernin prosessien, ratkaisujen ja infrastruktuurin kehittäminen sekä Master Datan hallinnointi ja ylläpito.
Toiminto yhdistää eri maiden ICT-yksiköt yhdeksi toiminnoksi.

Aki Laiho, HKScanin teknologiasta ja tuotannosta vastaava johtaja Puh: 010 570 2220, Sähköposti: etunimi.sukunimi@hkscan.com

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000.