Haku kesätyöpaikkoihin käynnistynyt

HKScan tarjoaa merkittävän määrän kesätyöpaikkoja eri markkinoillaan. Kesätöiden avulla nuorten on mahdollista saada arvokasta elintarvikealan työkokemusta ja tutustua erilaisiin ammatteihin. HKScan puolestaan varmistaa sesonkiapulaisten avulla yrityksen häiriöttömän toiminnan sesonkihuippuina kuten mm. kesän lomakauden aikana. HKScan työllistää koko konsernissa lähes 1400 sesonkiapulaista. Suomessa heitä tarvitaan 650.
Kesätyö HKScanissa on monelle nuorelle hyvä tilaisuus saada arvokasta työkokemusta, aloittaa työelämässä tärkeiden verkostojen luominen ja työllistyä vaivattomammin jatkossa. HKScanissa tarjolla olevat kesätyöpaikat ovat olleet monille ensimmäinen väylä työelämään, sillä erityisesti tuotannon työtehtävissä ei välttämättä tarvita aiempaa kokemusta vastaavista työtehtävistä.

”Olemme panostaneet kesätyöntekijöiden perehdyttämiseen. Oikea asenne, hyvä fyysinen kunto ja mielenkiinto uuden oppimiseen auttavat varmasti työn saantiin yrityksessämme” kertoo Sari Suono, EVP HR, HKScanista.

Erityisen iso työllistävä merkitys myös sesonkiaikoina HKScanilla on luonnollisesti niillä paikkakunnilla, joilla yhtiöllä on tuotantolaitos ja usein hakijoiden joukossa on nykyisten työntekijöiden perheenjäseniä. Suurin osa tarjoamistamme työpaikoista on erilaisia tuotannon työtehtäviä. Toimihenkilötehtäviä kannattaa myös kysyä, vaikka niitä on tarjolla vähemmän.

” Vastuullisuus on tärkeässä roolissa HKScanissa. Yhtiö tarjoaa myös sesonkiapulaisilleen TES:n mukaisen kilpailukykyisen ja reilun palkan. Kannattaa olla aktiivinen ja hakea töitä tuotantolaitoksistamme, sillä kaikesta työkokemuksesta on hyötyä tulevaisuudessa.”, rohkaisee Sari Suono.

HKScan toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa ja Baltiassa. Sesonkitöitä on tarjolla HKScanin kaikissa toimintamaissa. Töitä voi hakea myös muista maista, jos täyttää muuten paikalliset työnteon kriteerit mm. kielitaidon suhteen. Myös asunto pitää hakijan hankkia itse.

HKScanin sesonkityöntekijätarpeet eri markkina-alueilla, yhteensä 1390:

• Suomi: 650
  • Ruotsi: 470
  • Tanska: 200
  • Viro: 45
  • Latvia: 10
  • Puola: 15

Suomessa tarjolla oleviin tehtäviin voi hakea www.hkscan.com /avoimet työpaikat sivujen kautta täyttämällä sivuilla oleva kesätyöhakemus.

EVP HR Sari Suono, HKScan Group.
Soittopyynnön hänelle voi jättää viestintäjohtaja Marja Siltalan kautta, p. 010 570 2290

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2014 oli 2,0 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 700.