MTK ja valtaosa sen jäsenliitoista ja yhdistyksistä viettävät 100-vuotisjuhliaan vuonna 2017. Juhlavuoden tunnuslause on 100 vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. HKScan Finland on yksi juhlavuoden valtakunnallisista pääyhteistyökumppaneista.

Vuoden aikana MTK ja yhteistyökumppanit haluavat kertoa suomalaisille maaseudun elinkeinojen historiasta, nykypäivän vastuullisuudesta ja tulevaisuudesta ammattiylpeyttä esille tuovien kasvutarinoiden avulla. Vuotta juhlistetaan erilaisten tapahtumien, taiteen ja kulttuurin keinoin, osallistavalla tavalla yhdessä tehden.

• Haluamme olla mukana MTK:n juhlavuodessa ja tukea maaseudun elinkeinoja sillä myös HKScan Finlandin juuret ovat maalla ja ulottuvat yli 100 vuoden taakse. HKScan Finland sai alkunsa kun parikymmentä lounaissuomalaista karjankasvattajaa perusti Lounais-Suomen Osuusteurastamon jo 11. tammikuuta 1913. Juhlavuoden teemat – kasvu, maalaisjärki ja kiitos – sopivat hyvin myös meille, kertoo HKScanin Suomen kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jyrki Karlsson.

Jyrki Karlsson, Suomen kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja, HKScan Oyj.

Hänelle voi jättää soittopyynnön viestintäjohtaja Marja Siltalan kautta, marja.siltala(at)hkscan.com, p. 010 570 2290.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2015 oli 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 400. HKScanin tuotemerkkejä Suomessa ovat mm. HK ja Kariniemen. www.hkscan.com