HKScan aktiivisesti mukana Suomi 100 –juhlavuoden tapahtumissa

lastenliike_paakumppani_rgb.png

HKScan Finland on solminut kaksivuotisen sopimuksen Lasten Liikkeen pääkumppanuudesta 8.3.2017. HK-tuotemerkin yhteistyö Lasten Liikkeen kanssa on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan ohjelmaa.

– Tämän hienon hankkeen pääkumppanuus on HK:n lahja 100-vuotiaalle Suomelle. Kumppanuus ilmentää hyvin sitä, että haluamme olla mukana parantamassa suomalaisten arkea nyt ja tulevaisuudessa. Lähdemme innolla mahdollistamaan liikunnallista iltapäivää lapsille ja toivottavasti hanke laajenee avullamme osaksi lasten jatkuvaa iltapäivätoimintaa, HK-tuotemerkin markkinointipäällikkö Kim Lindholm sanoo.

Lasten Liike on Suomen Olympiakomitean koordinoima hanke, jota toteuttavat käytännössä koulupäivien yhteydessä paikalliset seurat ja järjestöt. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle lapselle mahdollisuus osallistua liikunnalliseen iltapäiväkerhoon tai iltapäivien harrastustoimintaan.

Lisäämällä toimintaa iltapäiviin helpotetaan perheiden arkea ja vähennetään lasten mahdollisesti yksinäisiä iltapäiviä. Nykyisin koulujen iltapäivien kerhotoiminta tavoittaa vain 20 prosenttia lapsista.

Kuluttajat ja HKScanin henkilöstö mukana lasten liikuttamisessa

HKScanin tuki Lasten Liike –hankkeelle mahdollistaa noin 40 000 liikuntatilaisuutta lapsille. Ostamalla HK:n tuotteita myös kuluttajat ovat mukana tukemassa lasten liikkumista.

HKScan haastaa myös oman henkilöstönsä liikkumaan hyvän asian puolesta. Tuemme lasten liikkumista kannustamalla henkilöstöä arjen aktiivisuuteen sekä osallistumalla vuoden aikana järjestettäviin liikuntatapahtumiin.

– Lasten Liike -yhteistyö on osa HKScanin yritysvastuuta. Yhteistyö jatkuu myös juhlavuoden jälkeen, kertoo HKScanin Suomen markkina-alueesta vastaava johtaja Jyrki Karlsson.

HKScan mukana monissa Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumissa

HKScan Finland juhlistaa 100-vuotiasta Suomea monin eri tavoin. Lasten lisäksi vuoden aikana tehdään yhteistyötä myös muun muassa nuorten, opiskelijoiden ja tuottajien kanssa.

HKScan Finlandin vuosi sitten alkanut yhteistyö nuorten oman ajatushautomon, Innokampuksen kanssa jatkuu. Tänä vuonna kisataan vuoden innovatiivisimman nuoren kokin, Innokokin, tittelistä. Kilpailun ajatuksena on osallistaa nuoret mukaan ruokainnovointiin ja näin varmistaa ruokaperinteen siirtymistä sukupolvilta toisille.

Suomen Mentoreiden yhteistyökumppanuus ”Annetaan 100 vuotta töitä” –kampanjassa HKScan tarjoaa korkeakoulutetuille vastavalmistuneille nuorille trainee-paikkoja puoleksi vuodeksi.

HKScan Finland on yksi MTK 100 vuotta kasvua -juhlavuoden pääyhteistyökumppaneista.
– Haluamme olla mukana MTK:n juhlavuodessa ja näin tukea maaseudun elinkeinoja. Myös HKScan Finlandin juuret ovat maalla ja ulottuvat yli 100 vuoden taakse, kommentoi Karlsson.

Lisäksi HKScan Pro on kumppanina ELO-säätiön Syödään yhdessä -hankkeessa, joka on virallinen Suomi 100 –hanke ja HK Maakarit on yhteistyökumppanina Suomalaisen saunan päivän hankkeessa.

Lisätietoja: Markkinointipäällikkö Kim Lindholm, kim.lindholm@hkscan.com, 010 570 2216

hk.fi/lastenliike

#lastenliike #suomi100 #hookoo #hkscan @HKScanFinland

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2016 oli lähes 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 300. HKScanin tuotemerkkejä Suomessa ovat mm. HK ja Kariniemen. www.hkscan.com