Hiihtolomaviikon keskiviikkona 21.2. on Helsingin Narinkkatorilla hauska Talvirieha-tapahtuma, joka on suunniteltu ensisijaisesti 7 - 12 -vuotiaille alakouluikäisille lapsille. Alle kouluikäiset lapset pääsevät osallistumaan riehaan vanhempiensa kanssa. Maksuton Talvirieha on avoinna klo 13 - 19. Tapahtuman järjestää HK yhteistyössä Suomen Olympiakomitean ja paikallisten liikuntaseurojen kanssa.

Liikuntapisteillä saa hulavanne vauhtia

Helsingin keskustan Narinkkatorille, Kamppiin rakennetaan hauska talvinen liikuntapuisto. Sisääntuloportilla lapset saavat omat liikuntapassit. Erilaisia liikuntapisteitä on viisi, joista jokaisesta saa passiin leiman suoritettuaan pisteellä olevan liikunnallisen tehtävän. Liikuntapisteillä on muun muassa pallon tarkkuusheittoa, hulavanteen pyöritystä ja jättirenkaan heittoa.

• Tärkeintä Talviriehassa on leikkisä liikunnan riemu, joten eri liikuntapisteetkin on rakennettu sen mukaisesti. Liikuntapisteiden ohjaajina toimivat paikallisten liikuntaseurojen ohjaajat, jotka ovat koulutettuja lasten liikuttajia, kertoo HK:n markkinointipäällikkö Arja Westman.

HK Talviriehaan kuuluvat myös hyvät eväät. Hauskan liikuntatuokion jälkeen pääsee maistamaan HK:n uutta Bistro Pannukakkua. 100 ensimmäistä Talviriehan osallistujaa saa mukaansa HK repun, jossa on Liikkuvan lapsen ravinto-opas ja useita maistiaisia HK:n kevään uutuustuotteista. Seuraavat 200 lasta saa yhden uutuustuotteen ja ravinto-oppaan.

Kaikissa HK Talvirieha -tapahtumissa on ammattitaitoiset henkilöt järjestyksenvalvontaan ja ensiapuun. Näin taataan kaikille myös turvallinen liikuntapäivä.

Talvirieha on osa Lasten liike -hanketta

Suomen Olympiakomitean koordinoiman Lasten liike -hankkeen tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle lapselle mahdollisuus osallistua liikunnalliseen iltapäiväkerhoon tai iltapäivien harrastustoimintaan. Lisäämällä toimintaa iltapäiviin helpotetaan perheiden arkea ja vähennetään lasten mahdollisesti yksinäisiä iltapäiviä. HK on Lasten Liike -hankkeen pääkumppani.

• Monet lapset viettävät hiihtolomaviikkoa kotona. Haluamme tarjota lapsille hauskaa, talvista liikunnallista tekemistä. Talvirieha tapahtuma täydentää mainiosti lasten liikunnallista iltapäivätoimintaa, jota olemme mukana tukemassa. Lasten liike -hanke on mielestämme tärkeä ja haluamme olla siinä mukana, koska liikunta edistää merkittävällä tavalla lasten hyvinvointia, kertoo Westman.

HKScan, HK markkinointipäällikkö Arja Westman, puh. 045 176 2889, arja.westman(at)hkscan.com
www.hk.fi
#hktalvirieha #lastenliike #hookoo #ainasuomalaista Twitter @HKScanFinland

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 300. HKScanin tuotemerkkejä Suomessa ovat mm. HK ja Kariniemen. www.hkscan.com