Uuden Kariniemen virtuaalitilan kautta pääsee tutustumaan Kariniemen kotitilojen arkeen ja vastuullisuustyöhön. Virtuaalitilalla voi tutustua muun muassa siihen, mitä kananpojat syövät, miten tilojen hiilijalanjälkeä mitataan ja miten kanaloita lämmitetään. Kariniemen virtuaalitila on esimerkki HKScanin tavoitteesta hyödyntää digitaalisuutta ja olla lähellä kuluttajia. Lisätyn todellisuuden teknologiaa hyödyntävälle Kariniemen virtuaalitilalle pääsee osoitteesta ar.kariniemen.fi.

HKScan on luonut uuden kokemuksellisen viestintäkanavan vastuullisuusviestintään. Ensimmäinen lisätyn todellisuuden teknologiaa hyödyntävä sovellus on otettu käyttöön Kariniemen-brändille ja se tukee brändin muita viestintäkanavia.

• Vastuullinen tapa toimia on HKScanille liiketoimintamme perusta. Kariniemen virtuaalitilalla haluamme tuoda läpinäkyvyyttä alkutuotantoomme. Avaamme sovelluksen avulla Kariniemen kotitilojen ovet ja kerromme tilojen arjesta ja niillä tehtävästä laajasta vastuullisuustyöstä. Tuotamme virtuaalitilalle säännöllisesti uutta aineistoa, jolla kuvataan muun muassa matkaamme kohti hiilineutraalia ruokaketjua HKScan-konsernin Zero Carbon ilmastosuunnitelman mukaisesti, sanoo HKScanin Suomen markkinointijohtaja Mikko Järvinen.

Kuluttajia palveleva digitaalinen kanava

Kulutuskäyttäytymisen muuttuessa kuluttajia palvelevat kaupalliset konseptit ja niitä tukevat digitaaliset ratkaisut ovat keskeisessä roolissa HKScanin kuluttajabrändien kehitystyössä.

• Kariniemen virtuaalitilan vahvuus on sen kokemuksellisuus, jolloin kuluttajat voivat itse tutustua heille tärkeisiin vastuullisuusteemoihin. Virtuaalitilalla asioita kuvataan kuvin, tekstein ja videoin. Olemme myös vuorovaikutuksessa kuluttajien kanssa esittäen kysymyksiä, joihin vastaamalla voi osallistua arvontoihin. Nyt avattu Kariniemen virtuaalitila on pilotti, jonka avulla keräämme kokemuksia jatkokehitykseen, kertoo virtuaalitilan ensimmäisen vaiheen toteutuksesta vastannut johtaja Erica Liewendahl HKScanin Food Solutions -yksiköstä.

Kariniemen virtuaalitila - QR-koodi

• Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, HKScan Suomi, puh. 010 570 2381, mikko.jarvinen@hkscan.com
  • HKScan Media Service Desk, sähköpostitse: communications@hkscan.com tai  p. 010 570 5700

Me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Vastuullisesti tuotetut ja herkulliset tuotteemme ovat osa kuluttajien moninaisia ruokahetkiä arjessa ja juhlassa. Noin 7000 ammattilaisemme joukko tekee paikallisesti tuotettua ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella. Meille HKScanissa vastuullisuus on konkreettisia tekoja koko ruokaketjussa ja jatkuvaa parantamista. Olemme asettaneet tavoitteeksemme hiilineutraalin ruokaketjun maatiloilta kuluttajille vuoden 2040 loppuun mennessä osana Zero Carbon -hankettamme. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Tanska. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via® Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose. Strategisten kumppanuuksiemme kautta yhtiön tuttuja tuotemerkkejä ovat myös Kivikylän®, Tamminen® ja Boltsi. Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2020 oli lähes 1,8 miljardia euroa.
www.hkscan.com