HKScanin ja Vihannes-Laitilan uuden yhteisyrityksen, Kasviskonttori Oy:n, toimitusjohtajaksi on nimitetty Timo Hansio. Hän aloittaa tehtävässä 12.4.2022. Hansiolla on pitkä kokemus kansainvälisen päivittäistavarakaupan johtotehtävistä. Timo Hansio on työskennellyt mm. Lidl Suomen ja Lidl Sverigen kaupallisena johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Ennen siirtymistään Kasviskonttoriin Hansio työskenteli Leipomo Rostenin varatoimitusjohtajana.

”Timon vahva kaupallinen tausta, kaupan tuntemus ja yrittäjämäinen ote antavat hyvän pohjan lähteä rakentamaan Kasviskonttori Oy:n liiketoimintaa ja kasvua, lisäämään tuoreiden jalostettujen kasvisten käyttöä sekä luomaan kasvua koko markkinaan”, sanoo HKScanin toimitusjohtaja Tero Hemmilä

”Olen innostunut päästessäni uuden yhtiön matkaan heti sen alkumetreiltä lähtien. Meillä on selkeä tavoite nostaa kasvisten jalostusastetta ja uudistaa tuoreiden kasvistuotteiden tarjontaa. HKScanin kaupallinen ja tuotannollinen alusta sekä Vihannes-Laitilan paikallinen kasvisten toimitusketju luovat erinomaiset edellytykset Kasviskonttorin toiminnalle”, sanoo Timo Hansio.

Kasviskonttori on HKScanin ja Vihannes-Laitilan huhtikuussa 2022 perustama yhteisyritys. Uusi yhtiö vastaa kasvisten kasvavaan kuluttajakysyntään ja tuo markkinoille vuoden kuluessa tuotteita, joilla kasvisten lisääminen ruokavalioon on vaivatonta. HKScan omistaa yhteisyrityksestä 80 prosenttia ja Vihannes-Laitila 20 prosenttia.

”Kasvisten käyttö on kasvanut voimakkaasti viime vuosina Suomessa. Kehitämme kasvisten tuotevalikoimaa vastaamaan paremmin kuluttajien uudistuviin tarpeisiin ja vauhditamme siten koko markkinan kasvua. Käyttö- ja kypsennysvalmiiden tuoreiden kasvistuotteiden avulla kuluttajien on entistä helpompi lisätä kasvisten käyttöä osana monipuolista ruokavaliota”, Hansio toteaa.

HKScan Oyj

Heidi Hirvonen