Anders Jeppesen Jensen, M.Sc., Business Administration (46) tillträder som ny General Manager för HKScan Denmark A/S, från den 17 november 2014.

Jensen blir ansvarig för HKScans danska Consumer business och kycklingproduktion. Dessutom kommer Jensen leda implementeringen av koncernens varumärkes- och innovationsinriktade strategi i Danmark. Han rapporterar till Göran Holm, EVP Consumer Business, Scandinavia.

Med över två decenniers erfarenhet inom livsmedelsbranschen har Jensen erhållit en djup kompetens inom ledarskap, försäljning och marknadsföring i olika befattningar hos välkända kött- och matföretag. Senast kommer Jensen från befattningen som Executive Director hos Tican A/S och som Managing Director hos Tican Process A/S. Hans tidigare befattningar omfattat även Managing Director hos Arla Foods i Norge.

HKScan ser stor nytta i Jensens breda erfarenhet inom livsmedelsindustrin ur ett internationellt perspektiv. Hans omfattande ledarskapserfarenhet och kunskap i varumärkesbyggande kommer bli en värdefull tillgång för HKScan Denmarks framtida affär.

Jensen kommer ersätta Thomas Perkiö, tf GM, HKScan Denmark, som kommer fortsätta ge värdefullt stöd till den danska verksamheten under en övergångsperiod. Perkiö kommer senare att tillträda en annan nyckelposition inom HKScan-koncernen, vilket kommer att kommuniceras vid ett senare skede.

Ytterligare information ges av Göran Holm, EVP, HKScan’s Consumer Business in Scandinavia. Var snäll kontakta Anna Simonsson, Executive Assistant, telefon: (+46) 08 725 82 16, för att avtala tid.

HKScan är den ledande nordiska köttexperten. Vi säljer, marknadsför och producerar högkvalitativa, hållbart producerade gris-, nöt-, fågel- samt lammprodukter, chark och färdigmat under starka varumärken. Våra kunder är dagligvaruhandeln, food service, industri och exportsektorn och våra hemmamarknader är Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar till ca 50 länder. HKScans omsättning är 2.1 miljarder euro och vi har 7 700 medarbetare, vilket gör oss till ett av Europas ledande köttföretag.