Detta är översatt från börsmeddelandet ursprungligen på engelska och finska.

Som informerats i HKScans börsmeddelande den 27 maj 2016, har Jari Latvanen, MBA, utsetts till koncernens nya VD. Han tillträder sin nya befattning måndagen den 31 oktober 2016. Aki Laiho, COO, kommer fram till dess fortsätta sitt uppdrag som tillförordnad VD.

HKScan Abp
Aki Laiho
Tillförordnad VD

För ytterligare information, vänligen kontakta Aki Laiho, tillförordnad VD eller Jari Latvanen, kommande VD för HKScan Abp, via koncernens kommunikationsdirektör Marja-Leena Dahlskog, marja-leena.dahlskog@hkscan.com eller tel. +358 10 570 2142.

HKScan är Nordens ledande köttexpert. Vi säljer, marknadsför och producerar högkvalitativa och ansvarsfullt producerade produkter av gris, nöt, kyckling och lamm liksom charkvaror och färdigmat under starka varumärken. Våra kunder finns inom detaljhandeln samt food service-, industri- och exportsektorerna. Våra hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar produkter till närmare 50 länder. År 2015 hade HKScan en omsättning på cirka 1,9 miljarder euro och omkring 7 400 anställda.

DISTRIBUTION:
Nasdaq Helsingfors