Utvecklingen av nya konsumtionsvanor och behovet av snabb hemleverans har accelererat snabbt under det senaste året, mycket beroende av de restriktioner vi alla levt med. Ibland är det färdiglagat som passar bäst för en god och snabb måltid. Vid andra tillfällen har man mer tid och vill själv laga maten med hjälp av särskilt utvalda råvaror och tillagningstips från proffsen. Med det som utgångspunkt kan foodora och Scan i samarbete med Jureskogs och AG Kötthandel nu erbjuda två nya beställningsbara matkassar som kunden själv tillagar hemma.

”Vi är otroligt glada över att kunna ta nästa steg i vårt samarbete med foodora som inleddes förra året. Vår långa erfarenhet och gedigna produktexpertis i kombination med foodoras kompetens inom home delivery och q-handel är en perfekt match”, säger Maria Dundeberg, försäljningsdirektör Foodservice på HKScan Sverige. ”Tillsammans utvecklar vi nya sätt att erbjuda konsumenterna mat av hög kvalitet i trepartssamarbete med välkända svenska restauranger. För oss på HKScan är det ett viktigt steg i vår utveckling mot att bredda vårt produkt- och kanalerbjudande”.

“Genom starka partnerskap kan goda idéer gro. Då vår tidigare julkasse blev en succé utökar vi nu sortimentet med två matkassar. Tillsammans med Scan ser jag oändliga möjligheter, då de likt oss är ett företag som omfamnar möjligheter och ser styrkan i att kombinera våra muskler” Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

Burgarkassen är ett samarbete med Jureskogs, Sveriges snabbast växande hamburgerkedja grundad av Johan och Ludvig Jureskog, och innehåller alla komponenter som hemmakocken behöver för att själv laga till två High Five-burgare. Färs från svensk mjölkko som utvecklats av Jureskog och Scan i samarbete, bröd från eget bageri, ost från svenska gårdar samt övriga tillbehör. Med kassen följer Johan Jureskogs egna tillagningstips för att lyckas med en perfekt High Five.

Köttkassen är ett samarbete med AG Kötthandel i NK Saluhall, en köttbutik med klassisk handelsbodskänsla för den som vill äta kött som på Restaurang AG fast hemma. Köttet i kassen har valts ut personligen av styckmästare Benny Granqvist på Scan i samarbete med experterna på AG Kötthandel. Med hjälp av AGs experttips och egen grillmetod samt goda tillbehör som medföljer kassen, skapar man själv enkelt en unik måltidsupplevelse på hemmaplan.

Båda kassarna lanseras den 17/5 i Stockholmsområdet och beställs och levereras av foodora inom en timme. Förbeställning är också möjlig.