Sommarsäsongen 2021 befinner vi i oss i ett läge med upplättade restriktioner bland annat tack vare pågående vaccinationer. Samtidigt är det fortsatt viktigt för besöksnäringen att tänka smittsäkert och hjälpa sommarturisterna att uppleva Sverige på ett så tryggt sätt som möjligt. Vinterns samarbete mellan HKScan och SkiStar – Korv & Carve – med matservering i direkt anslutning till skidbackarna i svenska fjällvärlden, blev en riktig framgång.

”100 000 sålda korvar till 55 000 kunder med ett rekord på 3,7 sålda korvar i minuten talar sitt tydliga språk. Möjligheten att kunna äta god mat utomhus i backen, utan köer och trängsel blev otroligt uppskattat av skidåkarna”. säger Maria Dundeberg, försäljningsdirektör Foodservice på HKScan. ”Vi utvecklar och provar hela tiden nya lösningar att möta förändrade konsumtionsvanor när det gäller måltider, och det otroligt roligt när det lyckas så bra som med Korv & Carve. Nu tar vi konceptet vidare och är med och öppnar upp Sommarsverige på ett ansvarsfullt sätt”.

Behovet av lättillgänglig och god mat på säkert sätt är minst lika stort när många svenskar hemestrar. Nu återvinner vi därför vinterns Korv & Carve-koncept som blir Korv & Bread och våra fina korvrestauranger kommer att dyka upp på följande ställen:

SkiStar Åre – uppstart vecka 23
Kolmården – uppstart vecka 24
SkiStar Sälen – uppstart vecka 25
Hotel Skansen, Båstad – uppstart vecka 26

Precis som i vintras bygger menyn på produkter från Scan och innehåller allt från klassiskt enkel korv med bröd att ta med i farten, till street food-inspirerade, mättande korvrätter med härliga summer vibes, t ex Kung Fu Streetfood, Sweet & Spicy Tex Mex och BBQ Cheese & Bacon. Självklart finns också vegetariska alternativ och Kids Meal på menyn.

Maten kan beställas i mobilen. När den är klar plingar det till i telefonen och det är bara att hämta upp och njuta. Inga köer och ingen trängsel, bara Walk in - Korv out, snabbt, smidigt