Osana konsernin juridisen rakenteen selkiyttämistä ja virtaviivaistamista, HKScan fuusioi Virossa toimivat tytäryhtiöt AS Rakvere Lihakombinaatin ja AS Talleggin. Sulautumisen jälkeen nämä yhtiöt muodostavat AS HKScan Estonian. Fuusio arvioidaan saatavan päätökseen 30. toukokuuta 2014.

Samassa yhteydessä tavoitteena on muuttaa HKScanin kesällä 2013 tekemän linjauksen mukaisesti Latviassa toimivan AS Rīgas Miesnieksin nimi AS HKScan Latviaksi ja Liettuassa toimiva UAB Klaipedos Maisto Mesos Produktai UAB HKScan Lietuvaksi.

Muutoksilla ei ole vaikutusta konsernin Baltian tuotebrändien asemaan eikä identiteetteihin.
Sulautuminen on luonteeltaan juridinen eikä sillä ole henkilöstövaikutuksia.

Muutokset selkeyttävät HKScanin brändistrategiaa ja vahvistavat konserni-identiteettiä sisäisesti ja ulkoisesti. Linjaukset ovat osa vuonna 2012 aloitettua strategia- ja toimintamalliuudistusta, jonka tavoitteena on parantaa HKScanin kannattavuutta ja tehokkuutta sekä rakentaa yhtenäistä konsernia.

HKScan Oyj

Hannu Kottonen

- HKScanin toimitusjohtaja Hannu Kottonen. Hänelle voi jättää soittopyynnön HKScanin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskogin kautta p. 010 570 2142.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan, Baltian ja Puolan. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2013 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 11 000.