HKScan, johtava pohjoismainen ruokatalo, on tänään tiedottanut investointisuunnitelmistaan konsernin Rakveren yksikköön Virossa. Noin kahdeksan miljoonan euron investointi sisältää yksikön kypsennysosaston uudistamisen, rakennuksen laajennuksen ja uusien kypsennys- ja pakkauslinjojen asennuksen, jotka mahdollistavat uusien teknologioiden käyttöönoton ja pakkausratkaisut. Rakentaminen käynnistyy toukokuussa 2018.

“Paistettujen- ja jauhelihapohjaisten valmisruokatuotteiden, kuten lihapyöryköiden, nuggettien ja kotlettien, markkina kasvaa nopeasti. Haluamme kehittää tätä kasvavaa kategoriaa ja varmistaa oman asemamme siinä. Tuleva investointi huippunykyaikaiseen teknologiaan mahdollistaa uusien innovatiivisten tuotteiden ja pakkausratkaisujen lanseeraamisen. Lisäksi investointi parantaa tuottavuuttamme, lisää kapasiteettiamme ja tarjoa mahdollisuuksia lisätä vientiä niin lähi- kuin kaukomarkkinoillemme”, sanoo HKScanin Baltian markkinoista vastaava johtaja Anne Mere.

Uudet linjastot vähentävät Rakveren yksikön energiankulutusta noin viidellä prosentilla, mikä parantaa HKScanin ympäristötehokkuutta. Myös sähköstä kaasuun siirtyminen pienentää yhtiön hiilijalanjälkeä.

“Viro on tärkeä markkina HKScanille. Rakveren investointi todentaa tavoitettamme vahvistaa markkina-asemaamme Virossa ja koko Baltiassa. Markkinajohtajuus edellyttää meiltä jatkuvaa kehittämistä sekä paikallisilla eläintiloillamme että tuotantoyksiköissämme. Uudistamme myös toimintatapoja. Haluamme olla yhtiö, joka palvelee kuluttajia vastuullisesti tuotetuilla ja entistä kiinnostavammilla tuoteuutuuksilla”, sanoo HKScanin toimitusjohtaja Jari Latvanen.

HKScan Oyj

Asiaan liittyviä soittopyyntöjä voi jättää HKScanin mediapalvelun numeroon: 010 570 5700 tai sähköpostiin: communications@hkscan.com.

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2016 HKScanin liikevaihto oli lähes 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 7 300.