HKScan Oyj, mediatiedote 13.7.2021 klo 9.00

HKScanin Vantaan yksikköön valmistuu syksyllä 2021 moderni ravintolatason keittiö, jossa valmistetaan tuoreaterioita parhaista raaka-aineista. Premium-tason aterioiden ravitsemuksellinen laatu on korkea ja maut aitoja. Uudet tuoreateriat ovat myynnissä kauppojen palvelutiskeillä ja pakattuina tuotteina tulevana syksynä.

Lisäksi HKScan investoi uuteen valmistusteknologiaan, joka valmistuu Euran tuotantolaitokselle kesällä 2022. Uudella linjastolla tullaan valmistamaan välipalatuotteita HK®-, Kariniemen®- ja Boltsi®-brändeille.

”Vahvistamme asemaamme markkinassa kasvavissa tuotekategorioissa ja viemme tunnetut brändimme uusilla tuotteilla kuluttajien uusiin ruokahetkiin. Nämä ovat myös tuotteita, joissa kannattavuus on selvästi keskimääräistä parempi. Nyt päätetyt investoinnit ovat linjassa kuluttajalähtöisen strategiamme, kasvaa kannattavasti kuluttajien ruokahetkissä, kanssa”, sanoo HKScanin toimitusjohtaja Tero Hemmilä.

Ruokailutottumukset murroksessa

Valmisaterioiden markkina kasvaa yli kymmenen prosentin vuosivauhdilla, ja kuluttajat edellyttävät tuotteilta tuoreutta, laatua sekä kiinnostavia makuelämyksiä. Samalla suomalaisten ruokailurytmi on muuttunut. Kahden lämpimän aterian sijaan suomalaisten enemmistö nauttii enää yhden lämpimän aterian päivässä. Pääaterioiden korvaaminen välipaloilla on kasvattanut välipalakategoriaa yli viisi prosenttia vuosittain. Välipalat ovat tällä hetkellä yksi nopeimmin kasvavista tuoteryhmistä vähittäiskaupassa.*

”Valmistamme paikallisista ja vastuullisista raaka-aineista tuotteita, joilla olemme mukana niissä kuluttajien ruokahetkissä, jotka ovat vahvassa kasvussa. Arkea helpottavien, ravitsemuksellisesti laadukkaiden ja herkullisten valmisruokien ja välipalojen kysyntä on kasvanut entisestään koronapandemian aikana”, sanoo HKScanin Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Jari Leija.

* Lähde: Nielsen PT-ostot 2020

HKScan Oyj

Heidi Hirvonen
konsernin viestintäjohtaja