HKScanin yhtiönimet yhtenäistyvät kaikissa konsernin toimintamaissa. Yhtiönimet muutetaan HKScan-alkuisiksi ja nimen loppuosa muodostuu pääsääntöisesti kunkin toimintamaan englanninkielisestä nimestä. Yhtiöiden Y-tunnukset ja yhteystiedot säilyvät ennallaan.

Yhtiönimimuutokset toteutetaan seuraavasti:

Maa       Nykyinen yhtiönimi          Uusi yhtiönimi       Arvioitu muutosajankohta
Suomi     HK Ruokatalo Oy              HKScan Finland Oy                  1.3.2014
Ruotsi     Scan AB                          HKScan Sweden AB                 28.2.2014
Tanska    Rose Poultry A/S              HKScan Denmark A/S              12.2.2014
Viro        AS Rakvere Lihakombinaat  AS HKScan Estonia                  1.6.2014
Latvia      AS Rigas Miesnieks            AS HKScan Latvia                    1.6.2014
Liettua, UAB Klaipedos Maisto Mesos Produktai,UAB HKScan Lietuva 1.6.2014
Puola      Kreatina Sp.z o.o.              HKScan Poland Sp.z o.o.         Q1/2014
Iso-Britannia, Scan Foods UK Ltd       HKScan UK Ltd                   Toteutunut 17.12.2013

Muutosajankohdat täsmentyvät prosessin kuluessa.

Eläinten hankinnasta ja tuottajapalveluista vastaavat konsernitoiminnot kaikilla kotimarkkinoilla nimetään juridisten yhtiönimimuutosten yhteydessä yhtenäisesti HKScan Agriksi. Away from Home -liiketoiminnan asiakkaille suunnattu tarjooma nimetään jatkossa yhtenäisesti HKScan Pro- ja HKScan-tuotemerkeillä.

Muutoksilla ei ole vaikutusta konsernin tuotebrändien asemaan eikä identiteetteihin.

Muutokset selkeyttävät HKScanin brändistrategiaa ja vahvistavat konserni-identiteettiä sisäisesti ja ulkoisesti. Linjaukset ovat osa vuonna 2012 aloitettua strategia- ja toimintamalliuudistusta, jonka tavoitteena on parantaa HKScanin kannattavuutta ja tehokkuutta sekä rakentaa yhtä yhtenäistä konsernia.

HKScan Oyj

Hannu Kottonen

toimitusjohtaja Hannu Kottonen, HKScan Oyj. Hänelle voi jättää soittopyynnön konsernin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskogin kautta, etunimi.sukunimi@hkscan.com, p. 010 570 2142.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2012 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 000.