HKScanin Rakveren yksikössä Virossa tapahtui lauantaina 9. tammikuuta työtapaturma, jossa menehtyi yksi HKScanin työntekijä. Ammoniakkivuodosta aiheutuneessa onnettomuudessa loukkaantui lisäksi kolme muuta työntekijää, joista yksi on tällä hetkellä sairaalahoidossa.

Onnettomuus tapahtui normaalin huoltotyön yhteydessä. Viranomaiset ja HKScan Estonia AS selvittävät parhaillaan tapaturmaan johtaneita syitä.

”Välitän koko HKScanin johdon ja henkilökunnan puolesta osanottoni tapaturmassa menehtyneen pitkäaikaisen ja kokeneen työtekijämme omaisille ja työtovereille”, sanoo HKScan-konsernin toimitusjohtaja Hannu Kottonen.

Hannu Kottonen, toimitusjohtaja, HKScan-konserni
Soittopyyntöjä hänelle välittää konsernin viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskog, marja-leena.dahlskog(at)hkscan.com, puh. +358 10 570 2142.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme myy, markkinoi ja valmistaa korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto on n. 2,0 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 700.