hksg_samirekola_www.jpgKeittiöpäällikkö Sami Rekola, 43, on nimitetty HKScanin Away from Home (AfH) -liiketoiminnon Suomen kehityspäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässä maaliskuussa 2018.

Sami tehtävänä on kehittää HKScanille inspiroivia reseptejä, innovatiivisia uutuuksia ja tehokkaita ruoanvalmistusratkaisuja. Hänen odotetaan muuntavan kansainvälisiä ja paikallisia gastronomisia suuntauksia uusiksi tuotekonsepteiksi HKScanissa. Uudessa toimessaan Sami perustaa lisäksi kokkiverkoston Suomeen sekä toimii läheisessä yhteistyössä pohjoismaisten kokkiverkostojemme kanssa.

Sami Rekolalla on 20 vuoden kokemus kokin ja keittiöpäällikön työstä sekä suomalaisen kulinaarisen kulttuurin kehittämisestä. Sami siirtyy HKScanille Haaga-Helian ammattikorkeakoulusta, jossa hän on toiminut ruokatuotannon johtamisen opettajana, kouluttanut restonomiopiskelijoita, osallistunut opetuksen kehittämiseen ja tutkimushankkeisiin.

Kolmen kouluikäisen lapsen isällä riittää virtaa moneen. Hänellä on, yhdessä Kauppalehti Option ruokatoimittaja Mikko Takalan kanssa, ruokapalsta, jossa kokataan ruokia, jotka valmistuvat puolessa tunnissa. Lisäksi Sami on kirjoittanut lukuisia keittokirjoja ja toiminut useissa luottamustehtävissä, kuten Suomen Kokkimaajoukkueen jäsenenä, eri kilpailuorganisaatioiden valmentajana, tuomarina sekä maajoukkueen johtajana maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa.

Sami on tuttu kasvo myös alan tapahtumista, joissa hän esiintyy usein puhujana. Turun yliopiston ruokahävikin vähentämistä käsitelleessä seminaarissa Sami kertoi, kuinka ruokahävikki minimoidaan ammattikeittiöissä reseptiikan sekä prosessinhallinnan avulla.

”Ammattikeittiön toimintatavat ja kuluttajien ruokailutottumukset ovat viime vuosina olleet merkittävässä muutoksessa. Haluan olla mukana kehittämässä suomalaista ruokaosaamista ja yhteistyötä alan toimijoiden kesken. HKScan tarjoaa tähän poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet sekä näköalapaikan”,Sami kertoo.

Vuosien työn sekä kilpailutoiminnan myötä Sami on muodostanut erittäin hyvät verkostot alan sidosryhmiin Suomessa ja ulkomailla. Toivotamme Sami Rekolan lämpimästi tervetulleeksi HKScanille ja inspiroivalle kulinaariselle matkalle kanssamme.

HKScan Media Service Desk p. 010 570 5700 tai sähköpostitse communications@hkscan.com

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2017 HKScanin liikevaihto oli 1,8 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 7 300.