HKScan tarvitsee määräaikaisia työntekijöitä sesonkiapulaisiksi ympäri vuoden. Heidän avullaan varmistetaan yrityksen häiriötön toiminta sesonkihuippujen, kuten kesän lomakauden aikana. HKScan tarjoaa työtä toimipaikoillaan Suomessa yhteensä noin 550 kesätyöntekijälle.

Kesätöitä voi edelleen hakea muun muassa Vantaan, Forssan, Rauman ja Outokummun yksiköistä. Sesonkityöt ovat avoinna kaikille 18 vuotta täyttäneille lisätuloja kaipaaville. Nuorelle kesätyö on mahdollisuus saada arvokasta työkokemusta ja työllistyä jatkossa. Eläkeläinen voi saada sesonkityöstä mukavaa vaihtelua arkeensa.

Määräaikaista työtä TES:n mukaisella palkalla

Huhti-syyskuulle ajoittuvat kesäkauden työt ovat pääasiassa tuotannon työtehtäviä. Tarjolla on myös noin 20 toimihenkilöpaikkaa eri puolille Suomea.

”HKScanissa on tarjolla kesän sesonkiin monenlaisia tuotannon työtehtäviä, joihin kaikkiin annamme huolellisen perehdytyksen. Aikaisempi työkokemus vastaavista tehtävistä on etu, mutta ennen kaikkea oikea asenne, hyvä fyysinen kunto ja innostus uuden oppimiseen auttavat työpaikan saamisessa”, kertoo henkilöstöpäällikkö Tarja Laine HKScanista. ”Lisäksi edellytämme vähintään 18-vuoden ikää, sillä erityisesti tuotannon puolella työturvallisuus- ja hygieniavaatimukset ovat tiukat. Elintarvikealan opiskelijat ovat erityisen toivottuja hakijoita. Sesonkityöntekijöiden palkkataso liha-alalla on mielestäni hyvä. Maksamme liha-alan TES:n palkkaryhmittelyn mukaista palkkaa, joka on korkeampi kuin joillakin muilla aloilla maksettava harjoittelijapalkka. Kannattaa siis rohkeasti hakea kesätöitä tältä alalta”.

HKScanin sesonkityöntekijämäärät Suomen yksiköissä

Vantaan yksikkö: n. 200 henkeä helmi-maaliskuusta alkaen.

Työ on pääasiassa arkipäivisin tapahtuvaa säännöllistä kaksivuorotyötä lihavalmisteiden, kuten grillimakkaroiden, valmisruokien ja jauhelihan valmistus- ja pakkaustehtävissä. Lisäksi on tarjolla tuotteiden keräily- ja lähetystehtäviä HKScanin Vantaan logistiikkakeskuksessa, jossa toimitaan kolmessa vuorossa.

Vantaan työhönotto: Kati Andelin p. 010 570 3283 (tuotannon työntekijät) / Tarja Laine p. 010 570 2676 (toimihenkilöt). Hakuaika on 29.3.2020 asti. Hae tästä.

Rauman yksikkö: n. 150 henkeä huhtikuusta alkaen

Säännöllistä kaksivuorotyötä, pääasiassa siipikarjanlihan leikkuu- ja pakkaustehtäviä tuotannossa.

Rauman työhönotto: Johannes Kangasniemi p. 010 570 5121. Hakuaika on 15.3.2020 asti. Hae tästä.

Forssan yksikkö: n. 125 henkeä huhtikuusta alkaen

Yksi- tai kaksivuorotyötä, pääasiassa erilaisia lihan käsittely-, pakkaus- ja tuotannon aputehtäviä.

Forssan työhönotto: Jenni Ylösmäki p. 010 570 4460. Hakuaika on 31.3.2020 asti. Hae tästä.

Outokummun yksikkö: n. 11 henkeä huhti-toukokuusta alkaen

Tarjolla oleva työ on nautojen teurastus- ja leikkuutyötä sekä muuta lihakäsittelyä ja pakkaustehtäviä.

Outokummun työhönotto: Mira Pasanen p. 050 395 7141. Hakuaika on 31.3.2020 asti. Hae tästä.

Paimion yksikkö: n. 6  henkeä huhti-toukokuusta alkaen

Työ on nautojen ja sikojen teurastustyötä.

Paimion työhönotto: Jenni Ylösmäki p. 010 570 4460. Hakuaika on 31.3.2020 asti

Mikkelin yksikkö: n. 40  henkeä huhti-toukokuusta alkaen

Pääasiassa arkipäivisin tapahtuvaa säännöllistä kaksivuorotyötä lihavalmisteiden sekä valmisruokien valmistus- ja pakkaustehtävissä. Hakuaika on kesän 2020 osalta päättynyt.

HKScanin avoimet työpaikat -sivuilta

Median yhteydenotot: HKScanin Media Service Desk 010 570 5700 tai sähköpostitse: communications@hkscan.com

HKScanin tavoite on kasvaa  monipuoliseksi ruokataloksi. Yli sadan vuoden kokemuksella vastaamme kuluttajien ja asiakkaiden tarpeisiin ja valmistamme maistuvaa, terveellistä ja vastuullisesti tuotettua ruokaa. Meille HKScanissa vastuullisuuteen kuuluu ruoantuotannon kehittäminen koko arvoketjussa tiloilta kuluttajille. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Tanska ja Baltia. Lähes 7 000 ammattilaistamme varmistavat maistuvamman elämän – tänään ja huomenna. Monipuoliseen tuotevalikoimaamme kuuluvat siipikarjan-, sian ja naudanliha sekä lihavalmisteet ja ateriat. Vahvoja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose®.  Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,7 miljardia euroa.