Grillimakkarat tulevat stadionille dronella

Kotimaan matkailu, retkeily ja telttailu ovat olleet tänä kesänä monelle mieluisa tapa viettää lomaa. Koko Suomi on tullut näin helteisenä kesänä camping-alueeksi, nyt myös Olympiastadion. Ja campingille kuuluu tietysti Camping.

- HK Stadion-Camping -tapahtuman herkullisen, Kape Aihisen valmistaman grilliaterian päätähtenä ovat tietysti HK Camping® -grillimakkarat. Grillimakkarat saapuvat stadionille dronella, kertoo HKScanin Suomen markkinointijohtaja Mikko Järvinen.

Olympiastadionille laskeutuvan drone-makkarakuljetuksen järjestää Elisa. Kuljetus striimataan 5G-verkon kautta Olympiastadionin kentän isolle näytölle.

Elisa on kaupallistanut lukuisia uusia 5G-palveluja. Tässä tapahtumassa pääsemme julkaisemaan niistä uusimman, 5G-dronejakelupalvelumme. Ei ehkä tiedetä, että Suomi on yksi maailman johtavista maista uusien drone-palvelujen kehittämisessä ja 5G:tä tarvitaan kaupallisissa dronejakelutoimituksissa. Elisan 5G varmistaa lentoautomaation tietoturvan ja Suomen laajimmassa 5G-verkossa monipuolisimman toiminta-alueen, joka kattaa 90 % suurten kaupunkien väestöstä, kertoo Elisalta Kimmo Pentikäinen, Vice President, Business Development.

Olympiastadionilla koetaan perheen ensimmäinen telttaretki ja juhlitaan 40-vuotis syntymäpäiviä

HK®:n järjestämässä arvonnassa yksi Olympiastadionilla telttailun voittanut seurue on helsinkiläinen lapsiperhe. Perheen 3-, 6- ja 9-vuotiaat lapset pääsevät nyt ihan ensimmäistä kertaa telttailemaan. Yö teltassa on perheen äidillekin ihka ensimmäinen.

- Oma lapsuudenkotini on ihan Olympiastadionin vieressä, joten hauska viettää yö lapsuuden maisemissa. Olen toistuvasti nähnyt unia, että stadionin torni kaatuu. Ihan luottavaisin mielin lähden nyt kuitenkin viettämään yötä Olympiastadionille, naurahtaa perheen äiti Heidi.

Toinen telttailuseurue tulee Tampereen seudulta. Telttailemaan lähtee neljän naisen ystäväporukka, joista kahden 40-vuotisjuhlinnat jäivät vähän pimentoon koronan takia.

- Tässä on nyt kerrassaan juhlanpaikka meille. Eikä olla paljoa telttailtu, saamme uusia kokemuksia samalla yhdessä. Ja hyvä ruoka maistuu meille jokaiselle, kertoo yksi arvonnan voittajista.

Arpaonni suosi myös pariskuntaa, joka on aiemmin vieraillut stadionilla vain katsomon puolella.

- Odotamme innolla yöpymistä teltassa ja myös Kapen herkkuja, kertoo herra Helsingistä.

HKScan on Olympiastadionin kumppani

HKScan on ikonisella HK-brändillään yksi Olympiastadionin pääyhteistyökumppaneista.

- Tämä antaa meille mahdollisuuden tarjota tämä hauska tapahtuma kolmelle seurueelle. Uudistunut Olympiastadion on täydellinen kumppani HK:lle: klassinen mutta moderni, luotettava ja laadukas. Nämä ovat meille yhteisiä arvoja, kertoo Järvinen.

• Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, HKScan Suomi, puh. 010 570 2381, mikko.jarvinen@hkscan.com
  • HKScan Media Service Desk: communications@hkscan.com  / p. 010 570 5700

KUTSU MEDIALLE:

Medialla on mahdollisuus vierailla tapahtumassa ma 26.7. klo 18.30 ja ti 27.7. klo 8.30. Maanantaina medialle on tarjolla Kari Aihisen valmistama grillipäivällinen. Tiistaina medialle on tarjolla aamiainen.
Ilmoittautumiset pe 23.7. mennessä: viestintätoimisto Rianno/ Sanna Kervinen, sanna.kervinen@rianno.fi, puh. 040 588 3416.

Instagram: @hk_fi #hookoo #campingmakkara #ruokailoa
Facebook: @HKHooKoo

Twitter:      @HKScanFinland #hookoo #ruokailoa
 www.hk.fi

Me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Vastuullisesti tuotetut ja herkulliset tuotteemme ovat osa kuluttajien moninaisia ruokahetkiä arjessa ja juhlassa. Noin 7000 ammattilaisemme joukko tekee paikallisesti tuotettua ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella. Meille HKScanissa vastuullisuus on konkreettisia tekoja koko ruokaketjussa ja jatkuvaa parantamista. Olemme asettaneet tavoitteeksemme hiilineutraalin ruokaketjun maatiloilta kuluttajille vuoden 2040 loppuun mennessä osana Zero Carbon -hankettamme. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Tanska. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via® Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose. Strategisten kumppanuuksiemme kautta yhtiön tuttuja tuotemerkkejä ovat myös Kivikylän®, Tamminen® ja Boltsi. Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2020 oli lähes 1,8 miljardia euroa.
www.hkscan.com