HK Grillilihauutuuksista kasvavaan varrastrendiin vastaavat tuoremaustetut vartaat: HK Viljaporsaan Tuoremaustetut Teriyaki -vartaat ja HK Viljaporsaan Tuoremaustetut Thai BBQ -vartaat. Pakkaus on ns. tee se itse varras -setti: ohuet lihasiivut, vartaat omassa lokerossaan ja erillinen tuoreista makukomponenteista rakennettu maustekastike pussissa.

Makutrendeihin perustuvat tuoremaustekastikkeet tuovat aasialaisen katugrillauksen klassiset maut kotigrilleihin. Tuoremaustekastikkeita voi käyttää lihan marinoinnin lisäksi glaseeraukseen grillauksen aikana ja dippaamiseen syödessä. Vartaisiin voi lisätä kasviksia oman valinnan mukaan.

HK Viljaporsaan Tuoremaustetut Teriyaki -vartaat 400 g

• Maustamatonta lihaa 330 g, kastiketta 70 g
  • Klassinen teriyaki-tuoremaustekastike, jossa on mukana seesaminsiemeniä.

HK Viljaporsaan Tuoremaustetut Thai BBQ -vartaat 400 g

• Maustamatonta lihaa 340 g, kastiketta 60 g
  • Täyteläisessä ja aromikkaassa Thai BBQ -tuoremaustekastikkeessa maistuvat mm. valkosipuli, sitruunaruoho, korianteri ja chili.

Lihan kategoriapäällikkö Janne Uusisuo, HKScan Suomi, puh. 040 753 0325, janne.uusisuo@hkscan.com

Jaettavia lankkuja ja erikoisleikkuita

Jaettavien grillilihojen ja erikoisleikkuiden kasvavaan kysyntään tuomme viime kesän suosikin HK kasslerlankun rinnalle HK Viljaporsaan Spicy BBQ ulkofileelankun.

Erikoisleikkuihin tuomme Etelä-Amerikan grillisuosikki Picanhan sekä naudasta että viljaporsaasta. Picanha on ulkopaistin kärki, joka on muuta ulkopaistia mureampi. Grillaajalle Picanhat tarjoavat hieman voimakkaampaa lihan makua. Käsittelyn helpottamiseksi tuotteet on veitsimureutettu ja lisäksi ne on viimeistelty rasvattomiksi.

HK Viljaporsaan Spicy BBQ ulkofileelankku 800 g

• Mausteinen ja maukas bbq-mauste, jossa on mm. paprikaa, chipotle-chiliä, inkivääriä ja cayennea.
  • Lihapitoisuus: 80%

HK Naudan Picanha n. 400 g

• Lihapitoisuus: 100%
  • Runsasproteiininen

HK Viljaporsaan Picanha n. 350 g

• Lihapitoisuus: 100%

HK Pihviuutuudet pienille talouksille tai vaihtelunhaluisille

Pienemmille talouksille tai niille, jotka haluavat vaihtelua grillattaviin, tuomme kahden pihvin pikkupakkaukset Viljaporsaan kasslerista ja ulkofileestä.

HK Viljaporsaan Chipotle-Lime rub fileepihvi 200 g

• Kaksi pihviä
  • Perinteinen grillrub, jossa on mm. savupaprikaa, mustapippuria ja valkosipulia
  • Lihapitoisuus: 97%

HK Viljaporsaan Grill Rub kasslerpihvi 240 g

• Kaksi pihviä käsin viimeistellystä kasslerista
  • Sopusointuinen, hieman savuinen maku, jossa on mm. chipotle-chiliä, limeä ja ruohosipulia.
  • Lihapitoisuus: 97%

HK Maakarit®-sarjassa Chef’s Special by Herlevi ja makumatkat Rivieralle ja Transylvaniaan

Suosiotaan vuosi vuodelta kasvattava HK Maakarit artesaanimakkara-sarja vahvistuu mielenkiintoisilla uutuuksilla. HK Maakarit® Chef's Special Herlevin Hot Tabasco on keittiömestari Akseli Herlevin kehittämä koukuttavan tulinen makkara,

HK Maakarit® Transylvanian Valentino -makkaran huumaavassa valkosipulikimarassa valkosipuli maistuu sellaisenaan, fermentoituna ja paahdettuna. Cheddarjuuston samettinen pehmeys varmistaa makujen hurman.

HK Maakarit® Raakamakkara Rivieran Raoul on valmistettu tuoreesta, suomalaisilla kotitiloilla ilman antibiootteja kasvatetusta Rypsiporsas®-lihasta. Hienostunut tryffelinmaku hyväilee lempeästi makuhermoja.

HK Maakarit® Chef's Special Herlevin Hot Tabasco 260g

• Lihapitoisuus: 86%

HK Maakarit® Transylvanian Valentino 260g

• Lihapitoisuus: 83%

HK Maakarit® Raakamakkara Rivieran Raoul 280g

• Lihapitoisuus: 90%

Lihavalmisteiden kategoriapäällikkö Marika Rikkonen, HKScan Suomi, puh. 040 015 0683, marika.rikkonen@hkscan.com

Uusia tuotteita Helsingin Kauppiaiden Leipäbaariin

Tammikuussa keittiömestari Kape Aihisen kanssa aloitettu sandwich-ilmiön luonti HK Helsingin Kauppiaiden leipäbaari-konseptin alla saa kesällä jatkoa uusista panineista: HK Helsingin Kauppiaiden Leipäbaari Kebab-panini ja HK Helsingin Kauppiaiden Leipäbaari Mozzarella-panini.

HK Helsingin Kauppiaiden Leipäbaari Kebab-panini 200g

• Suomessa leivottu ciabatta-leipä, maustettua suomalaista kebablihaa naudasta, valkosipulista kastiketta, juustoa siivuina, pepperoni-chiliä
  • Vähälaktoosinen

HK Helsingin Kauppiaiden Leipäbaari Mozzarella-panini 200g