Paletin keskiössä on suositun Minuuttipihvi-sarjan tuotemaustetut uutuudet Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® Hunaja-inkivääri ja karibialaisittain maustettu Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® Karibian Jerk. Minuuttipihvien tuoremausteet tehdään käsityönä aidoista raaka-aineista.

Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® Hunaja-inkivääri 620 g

• Hunaja-inkivääri on lempeä koko perheen maku, jossa mm. aitoa hunajaa, inkivääripyreetä, fermentoitua sitruunaa ja valkosipulia.

Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® Karibian Jerk 620 g

• Hieman tulisemman ystävälle karibialaisittain maustettu Minuuttipihvi, jossa mm. paprikaa, valkosipulia, jalapenoa, ananas-, mango-, sitruuna- ja inkivääripyreetä.

Uutta vaihtelua grillaukseen tuovat Kariniemen Kananpojan Fileeperhoset, jotka on helppo täyttää maukkaaksi taskuksi kasviksilla tai tuorejuustolla oman mieltymyksen mukaan.

Kariniemen Kananpojan Fileeperhonen grillattu sitruuna 490g

Kariniemen Kananpojan Fileeperhonen miedosti suolattu 470g

Varrastrendiin vastaa Kariniemen Kananpojan Varraspalat fileestä grillattu sitruuna. Pakkauksessa on erikseen varrastikut ja maustetut varraspalat. Valmiista fileepaloista on helppo koota pieniä vartaita lisäämällä kasviksia, hedelmiä tai grillijuustoa oman maun mukaan.

Kariniemen Kananpojan Varraspalat fileestä grillattu sitruuna 350 g

Mehevien paistileikkeiden sarja kasvaa Hedelmäinen Guajillo-chili maulla. Kesän uutuusmaussa on meksikolaisittain raikasta appelsiinia ja mandariinia sekä sopivasti potkua antavaa Guajillo chiliä.

Kariniemen Kananpojan Paistileike hedelmäinen Guajillo-chili 600 g

Suuremmalle porukalle ja jaettavien grillattavien suosioon sopii Kariniemen Kananpojan Grillicombo Ribs Yakitori & Pikkupihvi Hickory Brown Sugar n. 1,1kg. Tuotteessa on omissa lokeroissaan pieniä paistipihvejä ja luullisia ribs-paloja kanan reisiosasta.

Ribs: luullinen, erittäin lihaisa pala paistiosasta, jossa Yakitori –mauste japanilaiseen tapaan. Mausteena mm soijakastikkeen makuinen viinietikka, sokeri, korianteri, inkivääri, mustapippuri, musta valkosipuli.

Pikkupihvi: luuttomasta paistiosasta leikattu pieni grilliin sopiva pihvi. Makuna amerikkalaiseen tapaan Hickory Brown Sugar. Mausteena mm ruskea sokeri, paahdettu sipuli, valkosipuli, chili, lipstikka, mustapippuri.

Siipikarjan kategoriapäällikkö Anu Vira, HKScan Suomi, puh. 040 736 9739, anu.vira@hkscan.com

Kariniemen Kananpojan juustoinen makkarauutuus

Kariniemen grillimakkarasarjan täydennys on Kariniemen Kananpojan Savujuusto grillimakkara. Savujuusto sisältää suomalaista savujuustoa 5%. Kanaliemi antaa makkaralle täyteläisen maun. Pakkauksessa on neljä makkaraa. Pakkauskalvossa 50% pienempi hiilijalanjälki Woodly mäntypohjaisen pakkauksen ansiosta.

Kariniemen Kananpojan Savujuusto grillimakkara 260 g

Lihavalmisteiden kategoriapäällikkö Marika Rikkonen, HKScan Suomi, puh. 040 015 0683, marika.rikkonen@hkscan.com

Kariniemen KanaSet® - trendikästä välipalasettiä

Kesän välipala- ja on the go -syömisen trendeihin vastaavat Kariniemen KanaSet annospurkit. Sarjan tuotteet ovat: Kariniemen KanaSet® fileepalat & karamellikastike & paahdettu sipuli, Kariniemen KanaSet® pikkupullat & BBQ-kastike & seesaminsiemenet ja Kariniemen KanaSet® kana-kasvispullat & Sweet Chili -dippi.

Tuotteet on helppo lämmittää pakkauksissaan ja syödä niistä suoraan mukana tulevalla pienellä puuhaarukalla. Tuotteet voi halutessaan nauttia myös kylmänä. Tuotteissa on mukana kanteen pakattu maustekastike ja rapea lisuke tai dippi.

Kariniemen KanaSet® fileepalat & karamellikastike & paahdettu sipuli 175g

• KanaSet fileepaloja herkullisessa  karamellikastikkeessa. Mukana rapeaa paahdettua sipulia, jolla annoksen voi viimeistellä.

Kariniemen KanaSet® pikkupullat & BBQ-kastike & seesaminsiemenet 180 g

• KanaSet pikkupullat on valmistettu suomalaisesta kananpojasta. Mausta annos BBQ-kastikkeella ja seesaminsiemenillä, jotka tulevat pakkauksessa mukana.

Kariniemen KanaSet® kana-kasvispullat & Sweet Chili -dippi 190 g

• KanaSet kana-kasvispullat on helppo ja nopea heti syötävä välipala. Mukana Sweet Chili -dippi.

Me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Vastuullisesti tuotetut ja herkulliset tuotteemme ovat osa kuluttajien moninaisia ruokahetkiä arjessa ja juhlassa. Noin 7000 ammattilaisemme joukko tekee paikallisesti tuotettua ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella. Meille HKScanissa vastuullisuus on konkreettisia tekoja koko ruokaketjussa ja jatkuvaa parantamista. Olemme asettaneet tavoitteeksemme hiilineutraalin ruokaketjun maatiloilta kuluttajille vuoden 2040 loppuun mennessä osana Zero Carbon -hankettamme. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Tanska. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose™. Strategisten kumppanuuksiemme kautta yhtiön tuttuja tuotemerkkejä ovat myös Kivikylän®, Tamminen® ja Boltsi. Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2021 oli yli 1,8 miljardia euroa. www.hkscan.com